Sivut

torstai 26. huhtikuuta 2018

Neurologin soitto.

Moro!

Tänään oli päivä jota olin odottanut monta viikkoa. Sain EEG:n ja MRI:n tulokset. Pitäisi kai olla helpottunut sillä aivojen tilanne oli ennallaan, mutta en ole helpottunut.

Neurologi oli todella *ittumainen puhelimessa, hän ei oikein halunut kuunnella ja tuntui siltä niinkuin hän ei olisi ottanut tosissaan. Tätä postausta kirjoittaessa kyyneleet valuu silmistä sillä tuntuu todella vahvasti siltä että terveydenhuoltoon koksissa ei voi luottaa..

Heti ensimmäisenä neurologi kertoi, että mitään ei MRI:ssä näkynyt uutena muutoksena. Kaikki kasvaimet jotka mun päässä on ollut jo yli 10 vuotta on ennallaan eikä niitä ole tullut lisää. Myös opticusgliooma, jolla on kokoa 2,3cm oli ennallaan.
Varmistin myös, että näkyykö ne varmasti tarkapeeksi selkeästi vaikka ei käytetty varjoainetta.Tähän neurologi ei vastannut ihan suoraan että kyllä, mutta ei siltikään olla kuvaamassa uudelleen.

EEG:ssä ei näkynyt selkeää merkkiä siitä, että sairastaisin epilepsiaa, mutta oikalla puolella päätä tapahtuu jonkinlaista sähköpurkausta juuri sillä kohdalla jossa on tuo opticusgliooma.
Näinpä mä vähän olin arvellutkin.. Mutta tähänkään ei puututa mitenkään, sillä kasvaimen koko on ollut sama niin  pitkään.

Mullehan ei siis olla koskaan sanottu suoraan, että mun aivoissa on useita piemiä kasvaimia ja niiden lisäksi tuo 2,3cm pituinen näköhermokasvain. Myös se syö luottoa Kotkan keskussairaalaan. Oon vain lukenut noita juttuja omakannasta.

Vaikka EEG:ssä näkyi purkausta oikealla puolella näköhermon kasvaimen kohdalla, ei neurologi pidä todennäköisenä sitä että se aiheuttaisi sen, koska ei se ole koskaan aimmenkinkaan mitään aiheuttanut.
Hänen mielestään mun oireeni aiheuttaa mielialalääkitys, koska oireiden ja lääkityksen alkamis ajankohta oli viime vuoden loppupuoli. Mulla on kuitenkin todella hatarat muistikuvat viime vuoden lopusta joten en osaa tarkasti sanoa milloin kumpikin alkoi. Mä olen todella tarkka lääkkeiden suhteen, joten uskon että olisin kyllä huomannut, jos jompikumpi olisi jotain aiheuttanut.
Mun hoitava lääkäri psykan puolella on myös sitä mieltä että ne lääkkeet joita syön ei aiheuta myokloniatyyppistä nykinää. Hän on kysynyt asiasta myös lääkefirmalta ja tällainen ei kuulu kyseisten lääkkeiden haittavaikutuksiin. Tai jos niin on, on se superharvinaista, koska vastaavaa tapausta ei ole kohdalle sattunut ja noita kyseisiä lääkkeitä kuitenkin popsii todella moni.
Ja silti neurologi väittää että kyllä se voi olla mahdollista ja paljon todennäköisempää kuin kasvaimen aiheuttamat oireet.

En jaksa tätä. Toinen lääkäri väittää toista ja toinen toista. Tuntuu että olen vain väliinputoajana tässä, tuntuu että mulla ei ole mitään arvoa. Popsin pillereitä, jotka saattaa aiheuttaa mulle ikäviä oireita.
Pelkään että mun aivojen kuvia ei olla osattu tulkita oikein ja että joku kasvain olisi pahanlaatuistumassa ja aiheuttaa nää oireet.

Musta tuntuu että mua ei oteta vakavasti!!!
No, sain lähetteen uuteen EEG-kuvaukseen, joka tulee olemaan tarkempi kuin edellinen. Siinä provosoidaan aivoja ja katsotaan lisääntyykö purkaus aivoissa. Neurologi tosin ei pitänyt tätä todennäköisenä.

Minua kiukuttaa nyt niin paljon tämä kaikkia. Olen jättänyt psykan puolen lääkärilleni soittopyynnön. Aion pyytämään häntä uusimaan lääkereseptini niin että pystyn purkamaan ne.
En enää aio syödä niitä. Piste.
Niistä on ollut apua kyllä mutta aluan että nää neurologiset oireet loppuu nyt. Saas nähdä loppuuko oireet, kun lääkitys loppuu.

Päänsärky kuulemma voi viitata ihan mihin tahansa. Esim niskanseudun kireyteen, mutta ei mulla sellaista ole. Se voi viitata myös  purentavikaan, mutta mun hampaat on oiottu eikä niissä hammaslääkärin mukaan ole enää mitään vikaa.
Kaksoiskuviin hän ei ragoinut mitenkään eikä myöskään huimaukseen.
Ainoastaan siihen myokloniaan...
Heti kun kärsii mt-ongelmista niin tottakai ongelmat johtuu aina niistä.... !!

Turhauttaa.


2 kommenttia:

  1. Moi, eksyin tänne yheltä nimeltämainitsemattomalta foorumilta xD luin tekstin, harmittaa sun puolesta :( pystyisitkö vaihtaan neurologia tai koko hoitoyksikköä? Toivottavasti saat jonkun avun noihin ongelmiin. Paljon voimia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti julkisessa terveydenhuollossa lääkäreitään ei voi valita.. :/

      Poista